Teknisen lautakunnan elokuun kokouksen esityslistalla on mm. investointisuunnitelma seuraavalle vuodelle sekä osavuosikatsaus tämän vuoden sujumisesta.
Täältä löytyy kokouksen pöytäkirja: Pöytäkirja
Tekninen lautakunta on pysynyt hyvin suunnitelmissa niin ajallisesti kuin rahallisesti. Osa hankkeista on saatu (ennen koronaa) edullisemmin kuin mitä hankesuunnitelmassa arvioitiin, mutta tämän trendin arvellaan kääntyvän pian toisin päin.
Saimme myös katsauksen Valtuuston valtuustokauden tavoitteiden toteutumisesta. Sielä voisin nostaa esiin esimerkiksi mitä Espoossa tehdään hiilineutraaliustavoitteen eteen.
Keskustelimme myös mm. kaupungin autokannasta. Kaupunki uudistaa normaalin rytmin mukaisesti autokantaansa ja korvaavat henkilöautot ovat täyssähköautoja. Pakettiautojen suhteen vielä ei ole tähän mahdollisuutta, mutta niitäkin on tulossa täyssähköisinä ja lataushybrideinä. Dieselautojen tankkaaminen hoidetaan mahdollisuuksien mukaan uusiutuvalla MY dieselillä.
Tähän talousarvioon oli sisällytetty kaupunkiradan rakentaminen, joka vihdoin nytkähtää eteenpäin. Tämä tulee lisäämään paikallisjunien määrää ja mahdollistaa nopeammatkin yhteydet. Niitä on pitkään kaivattu.
Pyöräilyn osuutta oltiin lisätty Espoo-tarinan tavoitteiden mukaisesti ja karsimista puolestaan oli tehty isoista tieliikennehankkeista.
Tämä suunnitelma matkaa seuraavaksi kaupunginhallitukseen ja sieltä sitten kaupunginjohtajalle ensi vuoden budjettisuunnitelman suunnittelua varten. Sieltä budjettisuunnitelma etenee valtuustoryhmille ja siitä käydään valtuustoryhmien kesken neuvotteluja. Lopulta joulukuussa ensi vuoden budjetti tulee valtuuston hyväksyttäväksi.